«Pobres diables»
Edgar Cotes i Argelich



POBRES DIABLES
EDGAR COTES I ARGELICH (15 ANYS)

Salvàvem els mots de la nostra llengua, el meu poble i jo. (1)
Els diables ignorants se’ls volien emportar.
Els amos de les paraules lluitaren contra les tenebres.
Llum contra foscor. Però els diables eren forts.
Vivaces aus de rapinya els ajudaren en la seva empresa.
La batalla va ser àrdua i sagnant. I els dimonis van vèncer.
I els amos van alçar el vol. I van anar lluny, molt lluny.
I els mots es van mantenir invisibles entre la foscor.

Com és llarg d'esperar un alçament de llum en la tenebra! (2)
Però arribà, la llum aconseguí renéixer d’entre les cendres.
Malgrat tot, aquesta amb el pas del temps s’ha anat atenuant.
I ara, els dimonis tornen i volen apoderar-se dels mots.
Dividir les nostres paraules és la seva nova estratègia.
No ho aconseguiran. Els amos de les paraules ens mantindrem units.
I, si no, haurem d’alçar el vol. I anirem lluny, molt lluny.
I salvarem els mots de la nostra llengua. I del nostre poble. I jo.

o0O0o

(1) (Cita): Salvador Espriu. «El meu poble i jo».
LES CANÇONS D’ARIADNA
(2) (Cita): Salvador Espriu. «Inici de càntic en el temple».
LES CANÇONS D’ARIADNA


5 comentaris:

  1. Gràcies per l'elecció! :)

    Aquí teniu el post al meu blog on informo sobre el concurs ARC-Espriu i el meu poema ;)

    http://lamagiadeleslletres-cat.blogspot.com.es/2013/07/noticies-el-meu-poema-pobres-diables.html

    ResponElimina
  2. Molt bona feina Edgar! no m'havia fixat en la teva vessant poètica, i la tens força treballada, m'agrada. No defalleixis.

    Ferran

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si tens un sentiment a dins la poesia és la millor eina per fer-ho!! :) Visca les lletres

      Elimina
  3. Aquest serà també el meu poema per la Diada al meu blog! ;)

    ResponElimina