«Detalls morals»
Roser Fernández Zúñiga



DETALLS MORALS
ROSER FERNÁNDEZ ZÚÑIGA

     Estic trasbalsat. Clàudia ha descobert el meu secret, s’ha apoderat del meu quadern de memòries i ha promogut un escàndol.* Confesso. Fill de notari i de mare religiosa, esperaven que fos un esglaó més de la saga familiar: advocat i després notari. N’era més segur i ben vist treballar a la notaria, però jo havia nascut escriptor com d’altres neixen rossos o bruns. N’era un genuí fill català que no podia engendrar cap mena de fruits foranes quan les lleis en prohibien l’ús. Vaig ser el cor del país amb paraules que em cremaven a la gola en El cementiri de Sinera. Vaig cridar tota la rauxa d’un amor destructor a Fedra, vaig ser rebel enfrontant-me a les lleis i la moral establerta en Antígona. I vaig somniar amb un futur en pau, llibertat i respecte amb Espanya. El temps dirà si es farà realitat. Però mai podia imaginar-me, tímid com sóc, que em guanyaria el cor dels meus germans, que seria la veu de la nostra terra aspra, bruna, a vegades covarda pàtria.

o0O0o

* (Cita): Salvador Espriu. MIRATGE A CITEREA. FRAGMENTS MORALS.


1 comentari: